Bir taşınmazın değerlendirilmesi için uzman bir gayrimenkul danışmanı ile çalışmanın avantajları:
İhtiyaca Göre Planlama: Gayrimenkul Danışmanı ilk olarak sizin ihtiyaçlarınızı öğrenir, mülkünüzün satışı hakkındaki öncelik ve kriterlerinizi belirler ve süreci buna uygun olarak planlar.
Pazar Analizi: İyi seçilmiş bir danışman ya bölgenin uzmanıdır, ya da ilgili bölgenin uzmanı danışmanlar ile ortak çalışır. Mülkünüzün piyasadaki optimum ve rekabetçi değerini belirleyerek piyasadaki örnekler ile kıyaslamanız için sizin onayınıza sunar.
Hedef Kitle Çalışması: Her taşınmazın farklı bir alıcı kitlesi vardır. Profesyonel Gayrimenkul Danışmanı bu hedef kitleyi belirler ve bu profildeki alıcı ve yatırımcılara ulaşacak tanıtım araçları ile onlara yönelik pazarlama çalışması yapar. Özellikle ticari gayrimenkullerde çok önemli ve etkilidir.
Pazarlama Planı: İyi bir Gayrimenkul Danışmanı ile çalışmanın en büyük faydalarından biri profesyonel pazarlama planıdır. Mülkün doğru fiyat ile sizin ihtiyacınız olan sürede satılması için gereken adımlar gayrimenkul pazarlama planı ile belirlenir. Emlak pazarlama internete ilan verme ve branda asmanın ötesinde çalışmalar yapmayı gerektirmektedir. Geniş kitlelere ulaşmak için farklı kanallardan pazarlama çalışmaları yapmak emek, maliyet ve uzmanlık gerektiren bir konudur.
Yetki Sözleşmesi: Bir mülkün satış veya kiralanması için sorumluluğu üzerine alan Gayrimenkul Danışmanı satış için azami zaman, emek ve para harcar. Mülk sahibinden aldığı yetki sayesinde portföyü paylaşıma açar, sektördeki paydaşlarını mülke alıcı bulmak için motive eder.
Veri Tabanı: Kurumsal olarak çalışan ofisler müşterilerinin kayıtlarını güncel tutarlar ve veri tabanı oluştururlar. Yeni bir portföy aldıklarında yakın geçmişte benzer mülkler ile ilgilenmiş alıcı adaylarına bu mülkü sunarlar.
Reklam ve Tanıtım: Gayrimenkul Danışmanları mülkünüzle ilgili en cazip ve etkili tanıtımları yapmak, alıcı ve yatırımcıları çekmek üzere uzmanlaşmışlardır. Gayrimenkulünüzü potansiyel alıcılara ve diğer emlakçılara tanıtmak için en uygun ve güncel araçları kullanmak yetkinlik ve dikkatli bir süreç yönetimini gerektirir.
Fotoğraf/Video Çekimi: Taşınmaz ilanlarının en önemli alanı fotoğraf bölümüdür. Bu nedenle taşınmazın fotoğraflanması çok önemli bir konudur. Gayrimenkul danışmanı fotoğraflama öncesi temizlik, düzen, aydınlatma, geniş açı kullanma vb. hususlara dikkat ederek fotoğrafını çeker. En etkili görüntüleme için kaliteli teknoloji ürünlerini kullanır, gereken durumlarda drone çekimleri yaparak ilanın etki derecesini artırır.
Branda: Gayrimenkul danışmanı görünecek şekilde satılık/kiralık brandası yaptırır ve taşınmazın uygun kısmına asarak dolaşarak emlak arayan müşterilere de ulaşmayı başarır. Bu brandalar reklam tekniklerine uygun olarak hazırlanır ve en başarılı sonucu verecek şekilde profesyonelce dizayn edilir.
Sosyal Medya Kullanımı: Profesyonel Gayrimenkul Danışmanı mülkünüzü sosyal medyadan faydalanarak potansiyel alıcılara tanıtır. Bunun için instagram, twitter, youtube, facebook vb paylaşımlarında bulunur.
Sektörle işbirliği: Gayrimenkul Danışmanları işbirliği ve paylaşımın faydasının farkındadırlar. Yetki aldıkları mülkü bölge emlakçıları ile paylaşarak portföyün daha geniş alıcı adayına ulaşmasının sağlarlar. Böylece mülkün daha kısa sürede satılma imkânı artar.
Çat Kapı Müşteriler: Zamanı kısıtlı olan, boş yere oradan oraya dolaşmak istemeyen müşteriler gayrimenkul firmalarına gelerek ihtiyaçlarını ve bütçelerini belirterek uygun portföyleri görmek istemektedirler.
El İlanları/Sokak Afişleri: Satılacak mülkün komşuları, yakınında yaşayanlar ve çalışanlar o mülkü satın almak isteyen kişileri tanıyor olabilirler. “El ilanları” ile mülkün komşuları ve yakın çevresi satılık gayrimenkul hakkında bilgilendirilir ve potansiyel alıcılara ulaşılır. “Sokak Afişleri” yakın çevrenin ilgisini satılık mülke çeker.
Açık Davet-Open House: Eğer gayrimenkul açık davete uygun ise, bu çalışma ile alıcı adaylarının randevu almadan gayrimenkulü görmeleri ve değerlendirmeleri sağlanır.
Gerçek Müşteriye Ulaşma: Gayrimenkul Danışmanları gerçek alıcılar ile gayrı ciddi girişimciler ve fırsatçıları nasıl ayırt edecekleri konusunda eğitimli ve tecrübelidir. Danışmanlar kendilerini ve mal sahiplerini oyalayacak kişileri eleyerek daha verimli çalışırlar ve sonuca daha kolay ulaşırlar.
Karar Desteği: Gayrimenkul alacak müşteriler kararlarını alternatifleri değerlendirerek verirler. Gayrimenkul Danışmanı alıcı adaylarını analiz edip alternatifleri de sunarak karar verme sürecini kolaylaştırır.
Finansal Destek: Gayrimenkul Danışmanı en uygun şartları ve kredi oranlarını alıcılara ileterek onların finansal konularda bilgilendirir ve satışı kolaylaştırır.
Alıcı Değerlendirme: Gayrimenkul Danışmanı potansiyel alıcılar ile görüşür, kalifiye alıcıları belirler, pazarlığı yürütür ve teklifler alır.
Kapora ve Sözleşme: Gayrimenkul Danışmanı mal sahibinin kabul ettiği teklif için sözleşmeden satışa kadar tüm süreci planlar ve takip eder ve güvenli bir şekilde yürütülmesini sağlar.
Para Transferi: Gayrimenkul Danışmanı satış işlemi sürecinde alıcı ve satıcı için güvenli para transferini sağlar. Güvenilir bir danışman kapora almakta zorlanmaz.
Satış ve Satış Sonrası Hizmetler: Satış sürecinde ve sonrasında gerek duyulan bürokratik işlemleri Gayrimenkul Danışmanı takip eder ve çözüme ulaştırır. Tapu işlemi veya kontrat gerçekleşene kadar güvenle hizmeti sunar.
Raporlama: Gayrimenkul Danışmanı baştan sona tüm süreçte yapılan pazarlama aktivitelerini ve işlemleri düzenli şekilde mal sahibine bildirir.
Eğitim: Bütün bu hizmetleri gerçekleştirmek ve güncel gelişmeleri takip etmek için Gayrimenkul Danışmanı sürekli olarak mesleki eğitimlere katılır. Yetkili kurumlar tarafından resmi olarak sertifikalandırılan gayrimenkul danışmanları, işlemlerin yasal ve kayıtlı bir zeminde yürütülmesini sağlayarak sektörde yetkisiz ve ehil olmayan kişilerin faaliyetlerini engeller, gayrimenkul işi olan insanların mağdur olmalarının önüne geçer.